jueves, 19 de diciembre de 2013




Lehenbizi aipatu beharra dago, hasiera batean zailtasunak egon zirela blogaren funtzionamendua eta honek barneratuta zituen elementuen antolakuntza ulertzerakoan. Oso interes handiarekin sakondu ginen gai honetan, gure etorkizun lasterreko ikasleei “Eskola 2.0” nola funtzionatzen duen irakasteko.

Honen ondorioz, gure abiapuntu gisa jokatuko lukeen blog berri bat ikusi genuen (kilikatik.blogspot). Azken honek, gure informazio iturri nagusienetako bat bilakatuko zen ikasgai osoan zehar erabiltzeko. Ikasturtea aurrera joan ahala, gure eguneroko gizarteko arazo larri batekin egin genuen topo, Wert ministroak proposatutako LOMCE legearekin, hain zuzen. Azken gertakizun honek, gure laneko atal txiki bat bilakatu zen.

Aurrerago, “Eskola 2.0” proiektuan modu zehatzago batean aztertu genuen, izan ere, oso gai interesgarri bezala ikusi genuen. Honetan, berrikuntza teknologiko berriak hezkuntzan barneratzear datza, esaterako, ikasgelak “digitalak” bilakatzea.

Honen ostean, Google sites erabiltzen hasi ginen. Blogger baino pixka bat desberdina da, baita oso berezia ere. Jarraitzeko, LOMCE gaia partikularki, oso aproposa zela ikusi genuen, gizartean gero eta indar handiago hartzen zegoen eta.

Horregatik, Finlandiako hezkuntza ereduarekin konparatzeko une egokia zela ikusi genuen, beraz, web orrialde desberdinetako informazioa eskuratu genuen eta gure lanean eskegita utzi genuen. Izan ere, Finlandiako hezkuntza eredua, munduko onenetarikoa da, alfabetatze tasa %100 –koa baita.



Behin azken hau atzean utzita, “Delicious” programa berria aurkeztu egin zigun irakasleak. Delicious programak hainbat aukera interesgarri ematen dizkigu.
Alde batetik, gogokoen ditugun webguneak edozein ordenagailutik ireki ahal izateko aukera, eta bestetik, beste pertsona batzuekin webgune horiek partekatzeko aukera.

Hurrengo klasean, “Glogsterra” erabiltzen hasi ginen, nahiz eta hasiera batean zailtasun txiki gutxi batzuk izan.

Honi gehitu egin behar zaio folksonomiaren inguruko informazioa. Folksonomia, Web orrialde bat (url) duen edozein eduki digitalen bakarkako eta librea den etiketatzearen emaitza da; gerora informazio hori berreskuratzeko asmoarekin.

Honela, eduki bakoitzari dagokion etiketa egokia ipini behar diogu, informazio bilaketa hori errazagoa eta aberasgarriagoa izan dadin erabiltzailearentzat. Hezkuntzaren arloan, irakasle batek Delicius edo BlinkList moduko materialak erabili ditzakete eduki ezberdinen bilketa bat egiteko ondoren ikasgelan erabiltzeko baliagarriak izan daitezkeenak.

No hay comentarios:

Publicar un comentario